Η νέα ταινία “A Complete Unknown” του James Mangold εξερευνά την πρώιμη καριέρα του θρυλικού μουσικού Bob Dylan, εστιάζοντας στην ενδυματολογική του ταυτότητα. Η σχεδιάστρια κοστουμιών Arianne Phillips αναβιώνει την χαρακτηριστική αισθητική του Dylan, χρησιμοποιώντας ιστορικά στοιχεία και φωτογραφίες για να αποτυπώσει τη μοναδική του εικόνα. Η ταινία, που κυκλοφορεί σήμερα στις ελληνικές αίθουσες, προσφέρει μια συναρπαστική ματιά στις εμβληματικές στιγμές της καριέρας του καλλιτέχνη.
Η νέα ταινία του James Mangold με τίτλο “A Complete Unknown”, μας ταξιδεύει στην πρώιμη καριέρα του Bob Dylan. Και μάλιστα, κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες σήμερα. Η σχεδιάστρια κοστουμιών Arianne Phillips βούτηξε στα βαθιά, αναβιώνοντας την αισθητική του εμβληματικού μουσικού.
Όταν ακούσαμε για την ταινία “A Complete Unknown”, φανταστήκαμε πως θα δούμε τον Timothée Chalamet να γίνεται ένα με τον Bob Dylan. Αυτό που δεν συνυπολογίσαμε ήταν η εξαιρετική δουλειά στα κοστούμια.
Για να αποδώσει πιστά τον Dylan, η Arianne Phillips έπρεπε να «γίνει άπταιστη» στο στιλ του. «Ήταν σαν να μάθαινα μια γλώσσα», δήλωσε στο CNN. «Έπρεπε να κατανοήσω το αισθητικό του λεξιλόγιο και να εμβαθύνω στη φιλοσοφία του».
Η ταινία καλύπτει τη χρυσή πενταετία του Dylan, από το 1961 μέχρι το 1965.
Αυτή η περίοδος περιλαμβάνει μερικές από τις πιο θρυλικές του στιγμές, όπως το εξώφυλλο του “Freewheelin” τη συνεργασία του με την Joan Baez και την εμβληματική του εμφάνιση στο Newport Folk Festival.
Αναβιώνοντας την χαρακτηριστική αισθητική του Dylan
Τα κοστούμια που φορούσε ο Dylan σε εμβληματικές σκηνές, όπως η εμφάνισή του στο Newport με το δερμάτινο μπουφάν και το κόκκινο πουκάμισο, ήταν σχετικά εύκολα να τα αντιγράψουν. Η Phillips βασίστηκε σε αρχεία, φωτογραφίες και βιογραφίες για να φέρει αυτά τα looks στη ζωή.
Όμως, τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα όταν έπρεπε να σχεδιάσει τα ρούχα του Dylan εκτός σκηνής.
«Ξέρουμε πώς φαινόταν στο προσκήνιο, αλλά δεν υπάρχουν πολλές φωτογραφίες από τις ιδιωτικές του στιγμές», δήλωσε στο CNN η σχεδιάστρια των κοστουμιών. «Έτσι έπρεπε να φανταστώ τι θα φορούσε όταν περπατούσε στη Νέα Υόρκη ή όταν οδηγούσε τη μοτοσικλέτα του».
Η βοήθεια των Levi’s και η επιστροφή στα 501s
Μια σταθερή αξία στη γκαρνταρόμπα του Dylan ήταν τα τζιν. Η Phillips συνεργάστηκε με την ομάδα των Levi’s για να αναπαράγει τα διάσημα 501s που φορούσε στις αρχές της δεκαετίας του ’60.
«Τα 501s του 1963 εμφανίζονται στο εξώφυλλο του ‘Freewheelin’. Η Levi’s μάς βοήθησε να βρούμε vintage κομμάτια και μάλιστα έφτιαξε bespoke εκδοχές για εμάς», δήλωσε στο CNN.
Η στροφή του Dylan στο mod στιλ το 1965, μετά την επαφή του με τους Beatles, έφερε αλλαγές. Τα πιο στενά τζιν «Super Slims» της Levi’s έκαναν την εμφάνισή τους, και η εταιρεία τα ξαναδημιούργησε ειδικά για την ταινία.
Πέρα από το στιλ: Το ταξίδι ενός καλλιτέχνη
Η Suze Rotolo, σύντροφος του Dylan στα τότε χρόνια, αποτέλεσε βασική πηγή για την Phillips. Το βιβλίο της “A Freewheelin’ Time” προσέφερε πληροφορίες για το πώς ο Dylan κατασκεύαζε την εικόνα του. «Η ιστορία του είναι η ιστορία ενός νέου που ανακαλύπτει τον εαυτό του, πειραματίζεται με την ελευθερία και βρίσκει το προσωπικό του στιλ», αναφέρει στο CNN.
Με περισσότερες από 65 αλλαγές κοστουμιών για τον Chalamet, η Phillips ανέφερε ότι η ταινία ήταν μια ενδυματολογική πρόκληση.
«Οι στολές βοηθούν τους ηθοποιούς να μπουν στον ρόλο τους, ειδικά όταν γυρίζουμε σκηνές από διαφορετικά χρόνια την ίδια μέρα», δήλωσε.
Ο ίδιος ο Dylan έδωσε την έγκρισή του για την ταινία, αναγνωρίζοντας δημόσια την ερμηνεία του Chalamet.
«Είναι σπουδαίος ηθοποιός, και είμαι σίγουρος πως θα είναι απόλυτα πειστικός ως εγώ… ή ένας νεότερος εγώ… ή κάποια άλλη εκδοχή μου», έγραψε στο X.
Όσο για την Phillips, βλέπει τα κοστούμια της ταινίας ως φόρο τιμής. «Δεν φτιάχνουμε ντοκιμαντέρ», δήλωσε στο CNN. «Αλλά αυτό που πετύχαμε, πιστεύω, είναι να αναβιώσουμε την ουσία ενός θρύλου».
Ανυπομονούμε να δούμε τον Dylan μέσα από τη ματιά του Mangold και να ταξιδέψουμε στις εποχές που ο κόσμος τον ανακάλυπτε.