Η LVMH, η κορυφαία αυτοκρατορία της μόδας, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις το 2025, με πτώση 3% στον κύκλο εργασιών της το πρώτο τρίμηνο, κυρίως λόγω της μείωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και των γεωπολιτικών εντάσεων.
Οι πωλήσεις σε όλες τις βασικές κατηγορίες του ομίλου, όπως η μόδα και τα δερμάτινα είδη, παρουσίασαν πτώση, με τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία να επηρεάζουν αρνητικά τις επιδόσεις.
Αντιμετωπίζοντας αυτή την κατάσταση, η LVMH σχεδιάζει στρατηγικές επενδύσεις στην Ασία για να ενισχύσει τη σύνδεση με τους καταναλωτές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της σχέσης με το κοινό σε μια εποχή που η μόδα γίνεται όλο και περισσότερο εμπειρία και αξία ζωής.
Διαβάστε παρακάτω
Η κορυφαία αυτοκρατορία της μόδας βιώνει ένα δύσκολο ξεκίνημα το 2025 – Ποιες είναι οι αιτίες της πτώσης και πώς αντιδρά ο κολοσσός;
Σε μια χρονιά όπου η παγκόσμια οικονομία δοκιμάζει τις αντοχές της και η καταναλωτική συμπεριφορά αλλάζει ραγδαία, ακόμη και οι πιο ισχυροί παίκτες στον χώρο της πολυτέλειας δεν μένουν ανεπηρέαστοι. Ο LVMH, ο όμιλος που φιλοξενεί μερικά από τα πιο εμβληματικά brands όπως Louis Vuitton, Dior, Fendi, Loewe, και Céline, ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2025 πτώση 3% στον συνολικό κύκλο εργασιών, προκαλώντας προβληματισμό στους επενδυτές και τους αναλυτές.
Τα νούμερα πίσω από την είδηση – Πτώση και σε εμβληματικούς τομείς
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η βασική κατηγορία του ομίλου, Μόδα & Δερμάτινα Είδη, παρουσίασε πτώση 5% σε οργανική βάση. Ενώ οι αναλυτές ανέμεναν μια μικρότερη πτώση της τάξης του 1-2%.
Καμία από τις κύριες κατηγορίες του ομίλου δεν παρουσίασε αύξηση:
Οίνοι & Ποτά: -9%
Αρώματα & Καλλυντικά (όπως Parfums Christian Dior): -1%
Ρολόγια & Κοσμήματα: σταθερότητα, χωρίς άνοδο
Λιανική (Sephora, DFS): -1%
Ο Luca Solca, κορυφαίος αναλυτής της Bernstein, χαρακτήρισε την επίδοση του πρώτου τριμήνου «ένα δύσκολο ξεκίνημα».

Η αγορά αλλάζει – Και η LVMH πρέπει να προσαρμοστεί
Η κάμψη των πωλήσεων έχει να κάνει με μια σειρά παραγόντων. Πρώτα απ’ όλα, η αβεβαιότητα στις ΗΠΑ και η μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης μετά τις πολιτικές ανακοινώσεις του Προέδρου Τραμπ σχετικά με τους δασμούς, προκάλεσαν αναστάτωση στους Αμερικανούς καταναλωτές. Ταυτόχρονα, οι εντάσεις ΗΠΑ – Κίνας συνεχίζουν να σκιάζουν την παγκόσμια οικονομία, περιορίζοντας και την αποτελεσματικότητα των κινήτρων της Κίνας για ανάκαμψη.
Παρότι η Ευρώπη διατήρησε σταθερό ρυθμό ανάπτυξης, αγορές όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ υποχώρησαν, συμπαρασύροντας συνολικά τις επιδόσεις του ομίλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο όμιλος είχε ποντάρει φέτος πολλά στις ΗΠΑ για στήριξη της ζήτησης — κάτι που τελικά δεν συνέβη.

Η στρατηγική απάντηση – Επένδυση στην Ασία
Προσπαθώντας να ενισχύσει την εικόνα του και να τονώσει τη σύνδεση με το κοινό, η LVMH επενδύει σημαντικά στην Ασία. Ήδη μπήκαν στο πρόγραμμα να γίνουν σημαντικές δράσεις όπως:
- Έκθεση Dior στη Σεούλ
- Εκθεσιακή παρουσίαση Loro Piana στη Σαγκάη
- Εικαστικό project του Loewe στο Τόκιο
Αυτές οι κινήσεις δείχνουν πως η LVMH εστιάζει σε περιοχές που διατηρούν υψηλό ενδιαφέρον για τα είδη πολυτελείας, με στόχο να επαναφέρει την ανάπτυξη σε θετικό πρόσημο.
Τι σημαίνει αυτή η πτώση για το μέλλον της μόδας;
Η επιβράδυνση της LVMH δεν είναι απλώς θέμα αριθμών. Eίναι ένα καμπανάκι για ολόκληρη τη βιομηχανία πολυτελών brands. Σε έναν κόσμο όπου οι καταναλωτές γίνονται πιο επιλεκτικοί, περισσότερο ευαισθητοποιημένοι και συντηρητικοί ως προς τις δαπάνες τους, τα brands καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με το κοινό.
Η μόδα δεν είναι πια μόνο προϊόν, είναι εμπειρία, συναίσθημα, αξία ζωής. Κι αυτό φαίνεται πως αρχίζουν να το καταλαβαίνουν ακόμη και οι πιο «ισχυροί» του χώρου.