Η εξαγορά της Versace από την Prada έναντι 1,25 δισ. ευρώ σηματοδοτεί μια ιστορική σύμπραξη που αναδιαμορφώνει το τοπίο της μόδας, δημιουργώντας έναν νέο ισχυρό παίκτη στην αγορά.
Ο Πατρίτσιο Μπερτέλι, Πρόεδρος της Prada, και ο γιος του, Λορέντζο, αναλαμβάνουν την ηγεσία αυτής της φιλόδοξης επέκτασης, με στόχο τη διατήρηση της μοναδικής ταυτότητας της Versace και την ενίσχυση της παγκόσμιας παρουσίας της. Η κίνηση αυτή δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και συμβολική, καθώς δύο εμβληματικά ιταλικά brands συνεργάζονται υπό εγχώριο έλεγχο, επιδιώκοντας μια νέα εποχή στην υψηλή μόδα.
Διαβάστε παρακάτω
Σε μια ιστορική κίνηση που ταράζει τα νερά της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας, ο οίκος Prada εξαγόρασε λίγες μέρες πριν την Versace έναντι 1,25 δισ. ευρώ, δημιουργώντας έναν νέο ιταλικό “γίγαντα” που φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι στα κολοσσιαία γκρουπ της LVMH και της Kering.

Το deal ανακοινώθηκε επίσημα σηματοδοτώντας το μεγαλύτερο επιχειρηματικό βήμα στην 112χρονη ιστορία της Prada. Η εξαγορά έγινε από την Capri Holdings, την αμερικανική μητρική εταιρεία της Versace, η οποία είχε αποκτήσει τον θρυλικό ιταλικό οίκο το 2018.

REUTERS/Kylie Cooper
Ο Πατρίτσιο Μπερτέλι, Πρόεδρος της Prada και σύζυγος της Μιούτσια Πράντα, είχε επί χρόνια μιλήσει για την ανάγκη ενοποίησης και ενδυνάμωσης των ιταλικών οίκων μόδας, προκειμένου να διατηρήσουν την ανεξαρτησία και την πολιτιστική τους ταυτότητα. Μετά από προηγούμενες ανεπιτυχείς απόπειρες επέκτασης τη δεκαετία του ’90, που επιβάρυναν την εταιρεία με χρέη, η νέα γενιά της οικογένειας Μπερτέλι παίρνει πλέον τα ηνία.

REUTERS/Kylie Cooper
Πρωταγωνιστής αυτής της νέας εποχής είναι ο Λορέντζο Μπερτέλι, ο 36χρονος διάδοχος του ομίλου. Ο Λορέντζο, που έχει ήδη καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική και ψηφιακή μετάβαση της Prada, καλείται τώρα να διαχειριστεί την πιο φιλόδοξη επέκταση του οίκου μέχρι σήμερα.Τα σχέδια της Prada για τη Versace παραμένουν υπό επεξεργασία, ωστόσο είναι σαφές πως στόχος είναι η διατήρηση της ισχυρής ταυτότητας του brand, αλλά με νέα δυναμική, διευρυμένα κανάλια διανομής και ακόμα μεγαλύτερη παγκόσμια παρουσία.
Η κίνηση αυτή δεν είναι μόνο οικονομική – είναι βαθιά συμβολική. Για πρώτη φορά, δύο εμβληματικά ιταλικά brands ενώνουν δυνάμεις, όχι υπό ξένο όμιλο, αλλά κάτω από ιταλικό έλεγχο, με στόχο να γράψουν μαζί το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της high fashion.