Ο Jonathan Anderson αποχωρεί από τον οίκο Loewe, όπου υπηρέτησε ως Creative Director για 11 χρόνια, μεταμορφώνοντας τη μάρκα σε διεθνή κολοσσό της μόδας. Ο CEO της Loewe, Pascale Lepoivre, αναγνώρισε τη συμβολή του Anderson στην ανάπτυξη και την αναγνώριση του οίκου.
Αν και η αποχώρησή του έχει επιβεβαιωθεί, η Loewe δεν έχει ανακοινώσει τον διάδοχό του, με ονόματα όπως εκείνα των Jack McCollough και Lazaro Hernandez να κυριαρχούν στις φήμες. Ο Anderson, μέσω ανάρτησης στο Instagram, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για την υποστήριξη που έλαβε κατά τη διάρκεια της θητείας του, αναδεικνύοντας την σημασία της δημιουργικότητας και της συνεργασίας στον κόσμο της μόδας.
Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω:
Η μια αποχώρηση μετά την άλλη στην παγκόσμια fashion scene. Ακούγεται μήνες, αλλά είναι πλέον επίσημο! O Jonathan Anderson αποχωρεί από τον οίκο Loewe και αφήνει κενή τη θέση του Creative Director, την οποία κατείχε τα τελευταία 11 χρόνια, μεταμορφώνοντας το Ισπανικό fashion label σε διεθνή κολοσσό της βιομηχανίας της μόδας. Ο διευθύνον σύμβουλος της Loewe, Pascale Lepoivre δήλωσε πως χάρη στον Anderson ο οίκος είχε εξαιρετική ανάπτυξη και «έχει ανέβει σε νέα επίπεδα με διεθνή αναγνώριση».
Η ίδια η Loewe επιβεβαίωσε την αποχώρηση του Anderson, χωρίς ωστόσο να ανακοινώσει ποιος θα είναι ο διάδοχός του. Τα ονόματα των Jack McCollough και Lazaro Hernandez – ιδρυτών του Proenza Schouler – ακούγονται έντονα, ιδιαίτερα μετά την αποχώρησή τους από το brand τους στις αρχές του 2025.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
O Anderson με μία ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram δήλωσε: «Πριν από έντεκα χρόνια, μου δόθηκε η πιο απίστευτη ευκαιρία: να γράψω ένα κεφάλαιο σε μια ιστορία που είναι τώρα 179 ετών. Από την πρώτη μου μέρα στο LOEWE βρήκα αδελφές πνεύματα στο στούντιο σχεδιασμού και στο ατελιέ, των οποίων τα ταλέντα ήταν, και εξακολουθούν να είναι, μοναδικά. Ευχαριστώ που μοιράστηκες την τέχνη σου.
Τα τελευταία έντεκα χρόνια, είχα την τύχη να περιτριγυρίζομαι από ανθρώπους με φαντασία, δεξιότητες, επιμονή και ευρηματικότητα για να βρω έναν τρόπο να πω «ναι» σε όλες τις φιλόδοξες ιδέες μου. Κοιτάζοντας πίσω, συνειδητοποίησα ότι μια μάρκα δεν είναι χτισμένη από την αρχή, χτίζεται αργά, σεζόν με τη σεζόν, χρόνο με το χρόνο. Ένα από τα επιτεύγματά μου για τα οποία είμαι υπερήφανος είναι η έναρξη του Βραβείου Χειροτεχνίας. Δημιουργήσαμε μια πλατφόρμα που πραγματικά υποστηρίζει τις χειροτεχνίες που εξαφανίζονται, νέους κατασκευαστές, παλιούς μάστερ και νέες ιδέες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα του Ιδρύματος, τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής και Εμπειρογνωμόνων για τον χρόνο και την αφοσίωσή τους. Από την πρώτη μέρα, οραματιζόμουν τη δημιουργία ενός πολιτιστικού brand. Αυτή η ιδέα βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εμπιστοσύνη και τη γενναιοδωρία των πολλών καλλιτεχνών, τεχνίτων, ιδρυμάτων, μουσείων και πινακοθήκων που συνέβαλαν στο έργο. Είμαι ειλικρινά ευγνώμων σε όλους σας. Ευχαριστώ όλους εκείνους που στήριξαν εμένα και το όραμά μου και όλους τους ανθρώπους που έκαναν κάθε show πραγαμτικότητα. Και σε όσους εμφανίστηκαν σε καμπάνιες, έγραψαν άρθρα, αγόρασαν προϊόντα ή απλά έκαναν like σε μια ανάρτηση – τα κάνατε όλα αυτά δυνατά. Λένε ότι όλα τα καλά πρέπει να τελειώνουν, αλλά εγώ διαφωνώ. Ενώ το δικό μου κεφάλαιο πλησιάζει στο τέλος του, η ιστορία του LOEWE θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμα και θα κοιτάζω με υπερηφάνεια. Με αγάπη, Τζόναθαν».
Ο Sidney Toledano, σύμβουλος του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της LVMH, Bernard Arnault, θεωρεί τον Anderson «από τους καλύτερους». «Αυτό που έχει προσφέρει στον Loewe ξεπερνά τη δημιουργικότητα. Έχει χτίσει έναν πλούσιο και εκλεκτικό κόσμο με γερά θεμέλια που θα επιτρέψει στο οίκο να ευδοκιμεί πολύ μετά την αναχώρησή του», αναφέρει.
Ο Βορειοϊρλανδός σχεδιαστής διορίστηκε Δημιουργικός Διευθυντής του ισπανικού πολυτελούς οίκου ιδιοκτησίας LVMH τον Σεπτέμβριο του 2013. Ο Άντερσον δημιούργησε την ομώνυμη επωνυμία του JW Anderson το 2008 και τράβηξε την προσοχή της Sophie Brocart, ανώτερης αντιπροέδρου της LVMH εκείνη την εποχή, κυρίως με τη συλλογή του για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2020. Ήταν η ιδρυτική συλλογή της με θέμα την «κοινή γκαρνταρόμπα», βασισμένη στην ιδέα ότι οι άντρες μπορούσαν να επιλέγουν κομμάτια από τις γυναικείες ντουλάπες, όπως οι γυναίκες μπορούν εδώ και χρόνια να κάνουν το ίδιο από τις ανδρικές.
Την ίδια στιγμή, η Loewe αναζητούσε τον επόμενο δημιουργικό διευθυντή της μετά την αποχώρηση του Stuart Vevers. Τότε ο Διευθύνων Σύμβουλος του LVMH Fashion Group Pierre-Yves Roussel έκανε μια τολμηρή κίνηση: Εμπιστεύτηκε τον 29χρονο τότε σχεδιαστή δίνοντάς του τη δημιουργική διεύθυνση του Loewe. Ο διορισμός του Anderson συνοδεύτηκε από βασικές αλλαγές: Το στούντιο σχεδιασμού μεταφέρθηκε από τη Μαδρίτη στο Παρίσι, ενώ η μάρκα JW Anderson παρέμεινε στο Λονδίνο.
Η Loewe, μια μάρκα δερμάτινων ειδών που ιδρύθηκε το 1846 και αγοράστηκε από την LVMH το 1996 αναβαθμίστηκε δραστικά υπό τη θητεία του Anderson. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν από 230 εκατομμύρια ευρώ το 2014 σε 1,07 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley. Το Ready-to-Wear απογειώθηκε με τις συλλογές του Anderson να είναι τολμηρές, καθαρές, αλλά ταυτόχρονα φτιαγμένες για την καθημερινή ζωή. Ο χαρισματικός, σχεδιαστής δεν έπαψε ποτέ να καινοτομεί και να εκπλήσσει, έχοντας συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με το ιαπωνικό στούντιο κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli, το διάσημο κατάστημα Paula’s της Ibiza σε μια συλλογή που ονομάζεται Paula’s Ibiza και την ελβετική μάρκα παπουτσιών για τρέξιμο On.
Αναμένουμε λοιπόν το επόμενο βήμα του.
Κεντρική Φωτογραφία: Pascal Le Segretain/Getty Images